7/31/12

The Eternal City

(ph. Paulina / wearing second-hand tshirt, ModMod skirt, second-hand belt, vintage purse, Badura shoes via eButy.pl )

Can you imagine that it's been three days since I came to Rome and I've already got lost probably million times? Krakow seams to be perfectly simple comparing to this God-knows-how complicated city. Nothing spectacular has happened yet - I divide my time between walking, walking, walking ; eating eating eating and dying in the heat. I want to officially take my words back - I didn't have a perfectly organised suitcase. I found there four long-sleeved blouses. This sounds quite bad when you're aware of the fact that here in Rome, 40 Celcius is probably the lowest temperature you can sample. 

Jestem dopiero od soboty w Wiecznym Mieście, a już zdążyłam się zgubić i nie zorientować, że kręcę się w kółko wokół jednego miejsca przez piętnaście minut. Kraków przy Rzymie wydaje się banalnie, ale to przebanalnie prosty. Dużo się jeszcze nie zdarzyło od mojego przyjazdu, swój czas dzielę na chodzenie, chodzenie, chodzenie ; jedzenie, jedzenie, jedzenie i umieranie od upału. Cofam to, co napisałam w poprzednim poście - nie miałam perfekcyjnie zapakowanej walizki. Nie mam też pojęcia, co w niej robią cztery bluzki z długim rękawem, podczas gdy +40 stopni Celsjusza to chyba najniższa notowana tu temperatura. 


Impressions? Firsty, IT'S SO FREAKING HOT HERE (I'm sorry, I'm getting a little bit one-track minded). Secondly - food is indecendly tasty - even in a small supermarket you can find things with a flavour that is so hard to find in Krakow. Thirdly - the people. Never in the whole world have I found such optimistic, open and friendly individuals. Admittedly the man who gave us the keys for our appartment warned us about 'pappagallis' (I guess I would call them 'stalkers' in English) but I'm safe since nearly every person on the street thinks that I'm Italian-born girl so they're kinda scared of me. At least I can protect my blonde friend ;)

Wrażenia? Po pierwsze, to czym się już z Wami wcześniej podzieliłam - GORĄC. Po drugie -nieprzyzwoicie dobre jedzenie - tu nawet w zwykłym supermarkecie można znaleźć rzeczy o takich walorach smakowych, o których tylko można pomarzyć w Krakowie. Po trzecie - ludzie, o tak, ludzie. Nigdzie jeszcze nie spotkałam tak miłych, otwartych i sympatycznych osobników. Co prawda pan, który przekazywał mnie i mojej koleżance mieszkanie, ostrzegał nas przed tak zwanymi "pappagalii" czyli "natrętnymi wielbicielami", ale mnie to chyba nie grozi - jak na razie wszyscy mnie biorą za miejscową, więc dzielnie ochraniam moją koleżankę - blondynkę .



So I'm trying not to get lost here but I can't say I'm pretty good at it. Give me a few days more though - I'll be mastering all the streets in Rome. I'm going also to do some second-hand shopping since via Condotti is not really my shopping area. Thank you so much for all the recommendations in the previous post. That helped me a lot!

Próbuję się więc odnaleźć w Rzymie, jeszcze trochę (bardzo) błądzę, ale coś czuję, że za kilka dni żadna uliczka nie będzie mi straszna. Niedługo też odwiedzę tutejsze ciucholandy...kto wie, może i w tym mieście dopisze mi takie szczęście, jak w Krakowie? A, i dziękuję serdecznie za wszystkie adresy pod poprzednim postem - wszystko mam zapisane w notesie i wszystko oczywiście zamierzam odwiedzić!


182 comments:

  1. jak się tam 'znalazłaś'? jesteś u znajomych?

    ReplyDelete
  2. Zazdroszczę Ci tego Rzymu :) Jesteś tam sama z koleżanką, nie miałaś problemów z tym, że jesteś niepełnoletnia?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nie :) Ona jest pełnoletnia, więc nie miałyśmy problemu z mieszkaniem

      Delete
  3. You should repair your twitter link.

    ReplyDelete
  4. Weroniko,

    wspaniałe zdjęcia! Rzym jest bardzo, ale to bardzo fotogeniczny.

    Czekam na więcej i szczegółową relację z Twojego dłuuugiego pobytu. Baw się dobrze i rób zdjęcia. Dużo zdjęć! Wszyscy na nie bardzo czekamy :)

    Pozdrawiam serdecznie,
    Edith

    ReplyDelete
  5. someone was pointing at you? haha (on ur 2nd pic)

    i like your simple outfit! pretty

    ReplyDelete
  6. Lovely look and skirt! Have fun there!

    ReplyDelete
  7. Włosi mają świra na punkcie słowiańskich blondynek c:

    ReplyDelete
  8. śliczna fryzurka, jak ją zrobiłaś? ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nigdy nie umiem wytłumaczyć ;p Jest to najprostsza fryzura na świecie i im mniej się do niej przykładam, tym lepiej. Zwijam włosy na czubku w kulkę, przypinam wsuwkami i trochę "niszczę" włosy, wyciągam kosmyki itd.

      Delete
  9. Zakochałam się w 2 zdjęciu... :)

    ReplyDelete
  10. Jesteś w Rzymie sama z koleżanką? Super rodzice :) Moi by w życiu nie puścili mnie w wieku 17 lat samej do obcej stolicy. A szkoda...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak, jestem sama. Moi rodzice, a szczególnie tata, w życiu nie puściliby mnie np. samej ze znajomymi na Mazury. Ale jeśli chodzi o naukę, to i do Japonii by mnie wysłali ;p;p

      Delete
  11. Co ja bym dała, żeby jeszcze raz wrócić do Rzymu i przejść się tymi pięknymi uliczkami i pójść w miejsca, w które teraz nie miałam czasu i nie mogłam :)) Zazdroszczę!

    ReplyDelete
  12. Ach ten Rzym, byłam rok temu na miesiąc i mężczyzna, który przekazywał Wam mieszkanie miał rację dla blondynki to prawdziwa udręka już po kilku dniach słuchania "komplementów".

    ReplyDelete
  13. ale tu ładnie, zostaje!:)

    Pozdr
    http://fashiondoesnthurt.blogspot.com/

    ReplyDelete
  14. Rzym jest cudowny, baw się dobrze! :)

    ReplyDelete
  15. nie ma już dostępnej Twojej ślicznej spódniczki.dawno ją kupowałaś? :)

    ReplyDelete
  16. swietny wpis :)))lubie tutaj zagladac:))

    ReplyDelete
  17. I'm sure you'll get the navigation down soon - just keep walking! (Won't go into the Finding Nemo song...)

    But, I mean, TECHNICALLY an inappropriate suitcase gives full justification for buying more appropriate clothes. Who doesn't love an excuse to shop? Ha ha! The outfit you have on here is adorable, though. Great volume on the skirt.

    ReplyDelete
  18. Rzym - przepiękne miasto. Czekam z niecierpliwością na kolejny post:)

    ReplyDelete
  19. zawsze z niecierpliwoscią czekam na Twój kolejny wpis,przez chwilę poczułam sie jak bym też tam była. Masz bardzo fajna spódniczke :)

    ReplyDelete
  20. To wynajęłaś dom w Rzymie. ?;)

    ReplyDelete
  21. Jeeeny ale ci zazdroszczę takiego wyjazdu..! Jeśli można wiedzieć to ile Cię on kosztował? ;)

    ReplyDelete
  22. I'm Italian ( from Sicily ) and I think that Rome is the most beautiful city of the world!! I've been there 5 times and I'm always happy to go there! I'm sure you will love it day by day...have fun, Rome is magic!
    xoxo

    http://www.sparklyfashion.com

    ReplyDelete
  23. Zazdroszczę ! :) a możesz mi powiedzieć w jaki sposób wynajęłyście mieszkanie? Biuro podróży czy znajomi?

    ReplyDelete
  24. przepiękny zestaw! Fajnie, że spódniczka biała, bo będąc ubrana kompletnie na czarno - przynajmniej ja - umarłabym z gorąca.

    + nie martw się, i tak jesteś mistrzem pakowania; ja z reguły nie używam połowy ze spakowanych rzeczy. Zawsze tłumaczę to tym, że w prognozie pogody mówili inaczej. ;)

    pozdrawiam + koniecznie zajrzyj do ciucholandów1! jeśli w Krakowie znajdujesz takie cudeńka, to co dopiero w Wiecznym Mieście. :)

    Hania

    ReplyDelete
  25. Ohh jak ja Ci zazdroszczę(oczywiście nie zawistnie) tych włoskich wakacji! Czekam na więcej zdjęć i małych podpowiedzi,za rok się przydadzą! <3

    ReplyDelete
  26. Jesteście tam same, bez żadnych opiekunów??? ;o
    ZAZDROSZCZĘ!!!

    ReplyDelete
  27. mam pytanie jak u ciebie z angielskim ?
    na jakim jesteś poziomie?
    bo w polskich szkołach to tak raczej ciezko sie nauczyc biegle rozmawiac po angielsku;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Proficiency :) W nauce języka bardzo pomaga mi mówienie do siebie :)

      Delete
  28. czy to jest jakis oboz jezykowy? jak wyglada organizacja i kto sie tym zajmuje? jak jest z mieszkaniem?
    poza tym naprawde masz w sobie cos z Wloszki :) uwielbiam Twoj typ urody ;)

    ReplyDelete
  29. a mowi sie ze wszystkie drogi prowadza do rzymu

    ReplyDelete
  30. Oh, I'd love to visit Rome one day too! I also love Italians haha :D Your outfit is so cute, by the way - looks really good on you :)

    http://ulianashalaeva.blogspot.com/

    ReplyDelete
  31. Your trip sounds amazing! I loooove your outfit, too! Great pictures :)

    ReplyDelete
  32. amazing photos :) like your skirt!

    ReplyDelete
  33. Baw się dobrze tam! ;*

    ReplyDelete
  34. Super! Też wybieram się niedlugo do Włoch (najpierw do Neapolu, później do Rzymu), więc tymbardziej mi się podoba Twój post:) mam nadzieję że coś o Rzymie jeszcze napiszesz!

    http://mamasaidbecool.blogspot.com/

    ReplyDelete
  35. Zazdroszczę :*

    www.galaxyunicorn.blogspot.com

    ReplyDelete
  36. Świetny post ! Rzym jest cudowny ;)

    Zapraszam do siebie na bloga i na KONKURS ;)

    http://rockglamfashion.blogspot.com/

    ReplyDelete
  37. We Włoszech jeszcze nie byłam ale obecnie podróżuję po Hiszpanii, która ma swój odpowiednik pappagalii. Włosi i Hiszpanie uwielbiają blondynki co dało mi się na początku we znaki.
    Koniecznie pisz o miejscach, które odwiedzasz!

    ReplyDelete
  38. prosimy o więcej zdjęć xD

    ReplyDelete
  39. Chciałam się zapytać jak szukałaś mieszkania na te wakacje? bo z tego co wyczytałam to nie nocujesz w hotelu tylko w mieszkaniu:) a właśnie taki rodzaj noclegu interesuje mnie najbardziej na takich wyjazdach;) byłabym Ci wdzięczna gdybyś napisała coś w następnej notce o tym:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Szkoła, w której się uczę, wyszukała mi mieszkanie :)

      Delete
  40. Czy osoba nie uczęszczająca na lekcje włoskiego do Instytutu Włoskiego (wspominałaś o czymś takim...), ale umiejąca trochę te język ma szansę pojechać na taki wyjazd? Jak to można załatwić? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak - szkoła nazywa się Scudit. Ja miałam po prostu dużą zniżkę, z racji tego, że uczę się w Instytucie

      Delete
  41. Czy język włoski jest trudny? Mam na myśli ile lat potrzeba na nauczenie się komunikować np. we Włoszech? (Umiem angielski i francuski, podobno mam jakiś tam talent do języków... ;D)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Podstawy załapać jest łatwo, ale nie zgadzam się z tym, że włoski jest "Taaaaki łatwy" - z reguły mówią tak ludzie, którzy nigdy nie mieli z tym językiem kontaktu. Oczywiście, nie można go porównać do polskiego, ale angielski to nie jest

      Delete
  42. You look absolutely stunning in that simple yet chic ensemble!

    Michelle
    www.michelleesque.com

    ReplyDelete
  43. I also have been in Rome with 45 degrees! Oh Rome, I love that town and also love the first photo of you!

    www.fashiable.nl

    ReplyDelete
  44. Piękne zdjęcia:) Ja właśnie wróciłam z wakacji i próbuję wrócić do rzeczywistości. Miłego dalszego pobytu Rzymie!
    PS. Błądzenie to również moja przypadłość, ale przynajmniej możemy zwiedzić więcej niż zamierzamy i trafić przypadkiem na ciekawe miejsca :) Pozdrawiam

    ReplyDelete
  45. Getting lost in Rome sounds lovely...
    Great pics :)
    The Lovelorn

    ReplyDelete
  46. Wybieram się tam wkrótce, więc jak znajdziesz chwilę to napisz co jest wartego zobaczenia :)
    Baw się dobrze!

    ReplyDelete
  47. Wow, sounds like an absolutely fantastic trip!
    You look gorgeous in that first photo, such a beautiful silhouette and great skirt!
    www.notimeforchitchat.blogspot.com

    ReplyDelete
  48. wynajmujecie tam pokój czy to jakiś hotel?

    ReplyDelete
  49. ładnie wyglądasz w tej spódnicy
    jeszcze apaszka w grochy na szyję
    i stylizacja całkiem się wpisze w rzymskie wakacje
    pozdrawiam
    Agata ♥ ąfi fąfi

    ReplyDelete
  50. great outfit! you look lovely! xx


    please check out my blog and follow . . .
    www.head-toefashion.blogspot.com

    ReplyDelete
  51. Mam pytanie na temat twoich postów, a ich raczej angielskich wersji.
    Czy mogłabyś powiedzieć, czy najpierw piszesz post po angielsku czy po polsku? I czy pisząc po angielsku sięgasz czasem do słownika w poszukiwaniu potrzebnych zwrotów lub słów czy nigdy ci się to nie zdarza?
    Łatwo ci przychodzi pisanie po angielsku?
    Z góry dziękuję ci za odpowiedź!

    PS. Wyglądasz zjawiskowo na tym zdjęciu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Różnie to bywa - z reguły najpierw piszę po angielsku, jest mi po prostu łatwiej. Często mam otwarty słownik online, bo momentami mam straszne "zaćmienia umysłu" :)

      Delete
  52. Rzymrzymrzym! Zazdroszczę i uwielbiam :) Twojego bloga oczywiście, bo w Rzymie nie miałam okazji być... Świetne zdjęcia(choć pragnę więceej!) i tekst.
    ja tu się nie rozpisuje, bo przyszłam z interesem ;) Mieszkasz w Krakowie, jesteś blogerką... Musisz znać fajne miejsca w swoim mieście! Jakie są Twoje ulubione kawiarnie, kluby, lumpeksy, miejsca w których lubisz przebywać? Pytam się, bo na weekend jadę do Krakowa i chcę miło spędzić czas :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kawiarnie: Nowa Prowincja, Relaks, kino pod Baranami, Międzynarodowe Centrum Kultury przy Rynku

      Delete
  53. Pojechalas z jakims biurem? Jezeli tak to z jakim? W jakiej szkole jezykowej masz rano zajecia? :)

    ReplyDelete
  54. Z książek wiem, że w Rzymie jest wiele miejsc niepozornych, a za to bardzo urokliwych i wartych odwiedzenia. Mam nadzieję,że odnajdziesz takie. :)

    ReplyDelete
  55. piękne zdjęcia z "wiecznego miasta", trochę zazdoszczę, z chęcią bym tam wróciła:)

    życie & podróże
    gotowanie

    ReplyDelete
  56. Mam takie pytanie: czemu akurat Włochy? :) Pisałaś kiedyś na blogu, że już od paru lat uczysz się włoskiego, a teraz te rzymskie wakacje..;) pytam, bo miałam w tym roku dylemat czy iść na filologię włoską czy hiszpańską na UJ i ciekawa jestem czemu akurat kultura tego kraju Cię interesuje. Pozdrawiam!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jestem po prostu zakochana w kulturze, języku, kuchni ludziach - Włochy mają niesamowity klimat, chyba już urodziłam się z tą miłością, bo kiedy miałam 10, rodzice pozwolili mi wybrać drugi język. A ja, chociaż nie miałam żadnej styczności z włoskim, właśnie go wybrałam

      Delete
  57. Świetny look i background, miłego pobytu we Włoszech!

    Stwierdzam, że ja nie miałabym tam spokoju bo jestem blondynką. Z resztą z tym "problemem" można się spotkać w każdym kraju śródziemnomorskim :)
    Pozdrawiam i obserwuję, Natalia.

    ReplyDelete
  58. interesuję mnie z jakiej racji pojechałaś do Rzymu na tak długo? zwykła wycieczka?

    ReplyDelete
  59. Byłoby miło, gdybyś "zrecenzowała", jakie restauracje czy kawiarenki najbardziej Ci się podobały - i dlaczego. Och, i zdjęcia, oczywiście! ;)

    Miłego wypoczynku!

    ReplyDelete
  60. Zapraszam do mnie na bloga
    http://euier.blogspot.com/

    ReplyDelete
  61. masz fenomenalny styl pisania, Twoje teksty czyta się z wielka przyjemnością!!!

    ReplyDelete
  62. pojechałyście tak po prostu do Rzymu mieszkać przez 3 tyg? czy to jakiś kurs językowy albo coś? milej zabawy!

    ReplyDelete
  63. Skąd wzięłaś pomysł na nazwę swojego bloga? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Przeglądałam kiedyś brytyjskiego Vogue'a i wpadła mi w oko ta zbitka wyrazów

      Delete
  64. Wiem, że jesteś w klasie humanistycznej, powiedz mi, wszystko z lekcji historii pamiętasz? Chodzi mi na przykład o opisy bitew, daty i tak dalej... Ja również jestem w humanistycznej, chciałabym się dostać na prawo, jednak trochę informacji mi po prostu wylatuje z głowy i zaczynam się martwić czy jestem na tyle dobra, by się dostać gdziekolwiek... Chociaż miałam średnią najlepszą w szkole, byłam laureatem olimpiady, to i tak nie wierzę w siebie... Miewasz czasem takie chwile zwątpienia? Pozdrawiam, D.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Musiałabym upaść na głowę, żeby pamiętać wszystkie daty ;p Aż tak wysoko z historii nie mierzę

      Delete
  65. Gorgeous style and great photography! Following you now :)

    www.fashionpastiche.com

    ReplyDelete
  66. Najpierw piszesz po angielsku posty, czy po polsku? Kiedyś pisałaś je trochę odmienne, natomiast teraz są bardziej ujednolicone.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zależy od humoru :) Przeważnie najpierw piszę po angielsku

      Delete
  67. did you learn how to speak italian in Rome...Plus I love your outfit you look pretty

    ReplyDelete
    Replies
    1. I've been studying Italian for a while. I just want to speak more fluently :)

      Delete
  68. ale Ci zazdroszczę wyjazdu! :))

    ReplyDelete
  69. Rzym wspaniałe miejsce byłam i najmniej wspominam te wakacje ;)
    Polecam siąść sobie w kawiarni na przeciw panteonu i zjeść najlepsze tiramisu w swoim życiu.
    Nie zapomnij wrzucić pieniaszka do fontanny die trevi . Pewnie nie możecie się opedzic od pięknych podrywaczy którzy uwielbiają slowianki ? Ja jestem blondynka naturalna i nie mogłam się opedzic od nich a jak tylko się im przedstawiałam to każdy mówił do mnie bella Isabelle. Miłego zwiedzania i odpoczywania życzę :-* Koniecznie szukaj jakiś wspaniałych skórzanych butów bo włochy z tego słyną ja kupiłam sobie wspaniałe bikersy <3

    ReplyDelete
  70. gdzie dokładnie kupiłaś tą spódniczkę ? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Na stronie ModMod, ale nie ma już jej w sprzedaży

      Delete
  71. Marzę o wyprawie do Rzymu, kocham Włochy, zwiedziłam całą Ligurię, Wenecję i Toskanię. Mam nadzieję, że kolejnym moim celem będzie właśnie Rzym i Neapol :))) Udanego pobytu!

    ReplyDelete
  72. Uwielbiam Rzym i zazdroszczę wyjazdu :)
    A tak nawiasem widziałaś może ? http://www.collegegloss.com/2012/04/hairstyles-for-rainy-day.html?showComment=1343904457108#c1797036122343099420

    ReplyDelete
  73. Roma... Przepiękny włoski świat. Kiedyś na pewno tam zajadę :)

    ReplyDelete
  74. co sądzisz o blogu Ashley Madekwe z http://ashley-ringmybell.blogspot.com/ ?

    ReplyDelete
  75. co się dzieje z Paulą?

    ReplyDelete
  76. Jakie magazyny o modzie czytasz?

    ReplyDelete
  77. Co sądzisz o blogu Pauli ?

    ReplyDelete
  78. Oglądasz The city? Do której bohaterki jesteś najbardziej podobna?

    ReplyDelete
  79. przeglądałam sobie twojego twittera ;) kto to jest Rob Meadows ? followujesz go na twitterze ;)

    ReplyDelete
  80. Zazdroszcze wyprawy :)
    Świetnie wyglądasz.
    Pozdrawiam.

    www.sutraclothes.blogspot.com

    ReplyDelete
  81. Spódniczka, którą masz na sobie, jest naprawdę śliczna! Podobnie jak jej właścicielka, oczywiście :)

    ReplyDelete
  82. oglądałaś serial wzgórza hollywood "the hills" z Lauren Conrad?

    ReplyDelete
  83. jaki masz na tym zdjęciu makijaż? ps, jaki krem z filtrem do twarzy stosujesz?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Puder, bronzer, kredka, tusz - w pudrze ma SPF +15, więc nie nakładam kremu

      Delete
    2. Clinique Almost Powder makeup 03

      Delete
  84. W marcu byłam w Mediolanie... Twój wpis to moje słowa jak stamtąd wróciłam, nawet upał :P Niesamowity jest ten but na mapie, tam warto wracać zawsze kiedy jest okazja. Obserwuję i zapraszam do siebie, aczkolwiek to nie jest wymóg :)

    ReplyDelete
  85. Co ja mogę napisać? Przecież dobrze wiesz, że wyglądasz genialnie;) długich wakacji życzę!

    ReplyDelete
  86. Cudny kapelusz <3. Gdzie można taki kupić? I mam nadzieję, że nie odpiszesz, że tylko we Włoszech :).

    Ola

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kupowałam go w Tesco, ale chyba już nie jest dostępny

      Delete
  87. Jaką masz wadę wzroku?
    Wiem, że nosisz soczewki, zdarza ci się ich nie zakładać i wtedy bardzo źle widzisz?
    Czy pielęgnacja soczewek i ogólnie 'posługiwanie' się nimi jest trudne?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mam rozmazane rzeczy, które znajdują się daleko ode mnie.
      Nie, myślałam, że posługiwanie się nimi będzie trudniejsze, ale jest OK

      Delete
  88. cudowne wieczne miasto, koniecznie muszę tam wrócić. Jest w nim takie jedno miejsce do którego wracałam co wieczór. Fontanna di Trevi - przepiękne, magiczne miejsce.koniecznie się tam wybierz. Polecam również kawiarnie - zaraz przy Schodach Hiszpańskich - Caffe' Greco z 1760 roku - urocze miejsce, w którym siedząc przy barze ma się wrażenie jakby czas się zatrzymał.

    ReplyDelete
  89. Włochy są cudowne, życzę miłego pobytu! ;d /k.

    ReplyDelete
  90. chciałabyś tak jak anja stworzyć swój magazyn? jaki byłby jego styl?

    ReplyDelete
  91. Jakie seriale oglądasz?

    ReplyDelete
  92. oglądasz programy na mtv/viva etc?

    ReplyDelete
  93. odżywiasz się zdrowo? jakie masz triki żywnościowe?

    ReplyDelete
  94. ale się masz fajnie :) udanych!

    ReplyDelete
  95. Rzym zdecydowanie Ci sluzy! Rzeczy na pozor zwyczajne i bez wyrazu potrafisz polaczyc w zapierajace dech zestawy. Gratulacje! :)))

    ReplyDelete
  96. Ślicznie wyglądasz na pierwszym zdjęciu. Zazdroszczę wyjazdu, Rzym to piękne miasto. Miłego wypoczynku :)

    ReplyDelete
  97. Fajnie masz :) Strasznie lubię czytać twoje posty

    ReplyDelete
  98. ale Ci zazdroszcze wyjazdu do Rzymu. To miasto jest piękne i niezwykle urokliwe. ;) Udanego wyjazdu.

    http://bluealeksandra.blogspot.com

    ReplyDelete
  99. nie roztop się tam Weroniko. Pan na pierwszym planie na 2 zdjęciu mnie powalił. "Ej, patrzcie ta słynna blogerka robi nam zdjęcie" ;)

    ReplyDelete
  100. Właśnie wróciłam z Włoch i już za nimi tęsknie. Też zdążyłam zgubić się w Rzymie, ale tamtejsze uliczki są tak cudowne, że to nie był zmarnowany czas. Jedzenie przepyszne, ludzie cudowni a młodzież jest tak samo świetna jak nasza Polska. Co do upałów przez 11 dni zdążyłam się przyzwyczaić i nie był to dla mnie żaden koszmar, brakuje mi w Polsce tego wszystkiego.

    ReplyDelete
  101. Jak zwykle wyglądasz zniewalająco! Zachwycasz nawet w tak klasycznej, czarno-białej stylizacji :)
    Marzy mi się taka wycieczka do włoskiej stolicy, więc z niecierpliwością czekam na więcej zdjęć.
    Miłego pobytu :)

    ReplyDelete
  102. Naprawdę świetny blog ! Gratuluję tak dużej liczby obserwatorów ;]

    ReplyDelete
  103. lubisz Florence and The Machine?

    ReplyDelete
  104. z jakimi polskimi osobowościami mody chciałabyś się spotkać. zrobić wywiad?

    ReplyDelete
  105. Rzym - jedno z moich miast marzeń do odwiedzenia
    miłego pobytu, powodzenia w chodzeniu, żebyś się nie zgubiła! ; )

    ReplyDelete
  106. Jakie ciucholandy w Krakowie - według Ciebie - są godne polecenia? Chodzi mi o takie, z których raczej nie wychodzisz z pustymi rękami :) W jaki sposób wiążesz apaszkę na rozpoczęcie roku? Ja, szczerze mówiąc, nie mam pojęcia, jak się do tego zabrać, masz może jakieś wskazówki?
    Miłego pobytu w Rzymie! :)

    ReplyDelete
  107. Kocham Rzym. Byłam tam dwa lata temu na wakacjach i spodziewam się co czujesz będąc tam. Wyglądasz jak zawsze stylowo i ślicznie, piękne baleriny. Ostatnio założyłam z koleżanką bloga, to dopiero początki, ale mamy dużo ciekawych pomysłów.Pochodzimy z Wrocławia i tam głównie się fotografujemy, ale również podróżujemy, w tym roku wybieramy się do Barcelony. Jak byś chciała, to możesz nas odwiedzić na http://thebubbleblonde.com/

    ReplyDelete
  108. prenumerujesz Vogue UK i Vogue USA czy kupujesz od czasu do czasu? :)

    ReplyDelete
  109. Zakupiłam ostatnio prawie idealny kapelusz, główka jest piękna, ale rondo za duże, Twój Weroniko jest idealny, napisz mi ile centymetrów szerokości ma samo rondo. I wtedy mój będzie prawie hand made:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Napiszę, jak wrócę do Krk, tam mam metr ;p

      Delete
  110. zazdroszczę Ci tych podróży:)
    mogłabyś zrobić videobloga albo post z pytaniami? dawno chyba na Twoim blogu było coś takiego a chyba dużo się zmieniło od tego czasu i byłoby to fajne urozmaicenie :)
    Pozdrawiam.

    ReplyDelete
  111. Weroniko ! jestem Twoją wielką fanką, poważnie, jesteś chyba dla mnie największą modową inspiracją. Mamy podobny styl, więc Twój blog jest jedną z najczęściej odwiedzanych przeze mnie stron w internecie :) Chciałam Cię spytać, skąd czerpiesz inspiracje dotyczące mody i ogólnego wyglądu ? Chodzi mi zwłaszcza o internet, nie o magazyny modowe. Byłabym wdzięczna za odpowiedź. Poza tym, myślę że jesteś bardzo ciekawą osobowością, uwielbiam czytać Twoje notki. Miłego pobytu w Rzymie !

    Paulina

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bardzo lubię przeglądać różne tumblre, np. nowaternolight.tumblr.com czy the-voguette.tumblr.com :)

      Delete
  112. Zawsze chciałam pojechać do Rzymu. Kto wie, może kiedyś to mi się uda? :)
    Życze udanej zabawy!

    ReplyDelete
  113. BArdzo podoba mi się twoja stylizacja ;) Elegancka i zwiewa w sam raz na taki upał ;)

    ReplyDelete
  114. Jaka jesteś śliczna! :) Na niektórych zdjęciach twoje rysy twarzy przypominają mi Keirę Knightley. Ciekawe zdjęcia i styl. Będę śledzić. Pozdrawiam!

    ReplyDelete
  115. Jaka jesteś śliczna! :) Na niektórych zdjęciach twoje rysy twarzy przypominają mi Keirę Knightley. Ciekawe zdjęcia i styl. Będę śledzić. Pozdrawiam!

    ReplyDelete
  116. śliczna spódniczka :)

    zapraszam! http://fashionharridan.blogspot.com/

    ReplyDelete
  117. I love your outfit, perfect to counter the hot weather!!I hope you have the best experiences of life in Rome!! :D

    ReplyDelete
  118. Włochy...piękny kraj, piękna kultura, piękny język...
    Czekam na więcej zdjęć :)

    ReplyDelete
  119. moglabys mi powiedziec czy mieszkasz u rodziny, w internacie, w jakims schronisku czy gdzie? i kto wam zalatwial zakwaterowanie? ten instytut czy same sie tym musialyscie zajac?

    ReplyDelete
  120. dlaczego zawsze wyglądasz tak pięknie?:) mieszkałam w Rzymie przez pół roku, więc wiem o czym mówisz, i chroń koleżankę, jak ona jestem blondynką i oooo matko - włosi szaleją jak głupi;)

    ReplyDelete
  121. Piękne zdjęcia, zazdroszczę...

    Jak Ty to robisz, że Twoje zdjęcia są takie duże?

    ReplyDelete
  122. Niesamowita przygoda, też chciałabym odwiedzic to miejsce. Jak się tak dobrze nauczyłaś angielskiego ? sama dużo cwiczysz ? ; )

    p.s Uwielbiam twój blog, zamieszczasz to takie piękne zdjęcia oraz opisy, że jest tu niesamowicie magicznie. Pozdrawiam. ; *

    ReplyDelete
  123. czym myjesz twarz w rzymie? nadal przegotowaną wodą i platkami owsianymi ?


    p.s. wyglądasz genialnie jak zawsze


    Nastka

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nie, mam różową Biodermę (płyn micelarny) + woda termalna Avene

      Delete
  124. Nie mogę się doczekać następnych postów o Rzymie, w grudniu się tam wybieram, więc byłoby super miło jakbyś napisała o miejscach wartych odwiedzenia. Super zdjęcia!
    Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  125. uwielbiam twój styl i tego bloga, oglądałam od samego początku, jest świetny <3.

    ReplyDelete
  126. mam ten sam problem, ostatnio spakowałam walizkę i poływy ubrań nawet nie wyjełam, bo po co?
    milego wypoczynku

    ReplyDelete
  127. Hej.Podejrzewam,że to pytanie zadano Ci niemało razy,ale niedługo wybieram się do fryzjera i chcę obciąć włosy do ramion.Mam włosy dość grube i falowane,podobne do Twoich,no i właśnie teraz pytanie:czy zaczęły Ci się mocniej kręcić po obcięciu?prostujesz je,czy robisz z nimi cokolwiek innego?Pozdrawiam,Julie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nic z nimi nie robię, idę z mokrą głową spać i same się kręcą :), chociaż rzeczywiście po ścięciu skręt się wzmocnił

      Delete
  128. Weroniko, na początku pozwolę sobie napisać dobrze znane Ci już słowa: Twój blog jest genialny! Ba, Ty jesteś genialna. Na prawdę, podziwiam Twoje wyczucie stylu mimo młodego wieku. Gdyby tak każda polska nastolatka mogła się na Tobie wzorować...
    Bardzo ciekawi mnie jedna rzecz, mianowicie: z tego co piszesz, jesteś w Rzymie z koleżanką, mieszkacie w wynajętym (dobrze rozumuję?) mieszkaniu. Na jakiej zasadzie załatwiłaś ten wyjazd? (bo mi też marzy się Rzym, ale samodzielny, bez rodziców :) ) Kurczę, strasznie mnie to zainteresowało, jak to jest. Jeśli możesz to napisz, zapewne dotarłyście do Włoch samolotem, a co potem? Aha, czy koleżanka jest pełnoletnia (bo to trochę zmienia postać rzeczy)? Przepraszam za ten wywiad, ale od wczoraj nie mogę przestać myśleć o Twoim wyjeździe. Pozdrawiam serdecznie ze słonecznej Werony (wpadnij na kawkę to pogadamy!). ;)

    ReplyDelete
  129. Cudowne zdjęcia, cudowna Italia;)

    / largosviajes /

    ReplyDelete
  130. Co z obiecanym videoblogiem?? bardzo na niego liczę ;) czekam i czekam... :(

    ReplyDelete
  131. You look EXACTLY like her! I'm envy! :D
    http://25.media.tumblr.com/tumblr_m2dxr20CCe1qbilh4o1_500.jpg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awwwwwww that's a huge compliment, but no one can be compared to her! :)

      Delete
  132. z wpisu wyczytałam że chodzisz do szkoły , jeśli można wiedzieć to jaka to szkoła i czego się tam uczysz ?
    zazdoszcze wyjazdu ;)
    Liz

    ReplyDelete
  133. Czy nadal kolegujecie się z Paulą ? Dlaczego przestała pisać bloga ?
    Dołączam się do prośby o videoblog ;)

    ReplyDelete
  134. Kurcze, Weronika zdradz mi swoj sposob na nauke jezykow. Jestem pod wrazeniem jak plynnie i lekko piszesz po angielsku, znasz niemiecki a teraz jeszcze wloski! Uczylas sie angola tylko w szkole czy uczeszczalas na jakies dodatkowe zajecia? Przepraszam za troche wscicbskie pytanie i z gory dziekuje za odpowiedz :)

    PS Jestes kurcze niesamowita babka no, pozdrawiam.

    ReplyDelete
  135. Dla wszystkich zainteresowanych - nie jestem na obozie językowym, tylko uczę się rano w szkole językowej w Rzymie. Jako, że uczęszczam do Instytutu Włoskiego w Krakowie, dostałam bardzo dużą zniżkę na cały wyjazd.
    Mieszkanie załatwiała nam szkoła, nie miałam problemów z wynajmem, bo moja koleżanka jest pełnoletnia :)

    pzdr!

    ReplyDelete
  136. I love your style! Such a cute outfit :)

    Grace
    http://gracep-photos.blogspot.com

    ReplyDelete
  137. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

If you can't see your comment or my answers click 'Load more' :) / Jeśli nie widzicie wszystkich komentarzy albo moich odpowiedzi, kliknijcie w 'Load more' :)